Dynamic advertising maakt gebruik van een productfeed of database (zoals een webshopcatalogus) die gekoppeld is aan het advertentieplatform. In plaats van tientallen losse advertenties te ontwerpen, wordt één advertentie dynamisch samengesteld uit losse elementen zoals afbeeldingen, teksten en call-to-actions.
De inhoud kan variëren afhankelijk van:
Met dynamic advertising maak je campagnes persoonlijker én efficiënter.
Bij TPM gebruiken we Dynamic Advertising vooral om campagnes persoonlijker te maken en conversie te verhogen. We koppelen jouw productfeed of database aan de juiste advertentieplatformen en zorgen dat alle variabelen optimaal worden benut.
Of het nu gaat om het tonen van de juiste producten aan iemand die je webshop eerder bezocht, of het aanpassen van een aanbieding op basis van locatie en tijd: wij zorgen dat jouw boodschap altijd relevant is. Tijdens de campagne meten we continu de prestaties en sturen we bij waar nodig, zodat je investering maximaal rendeert.
Display Advertising en Dynamic Advertising lijken op elkaar, maar zijn niet hetzelfde.
Kort gezegd: met Display Advertising zorg je voor zichtbaarheid, met Dynamic Advertising maak je die zichtbaarheid persoonlijker en effectiever.
Eerst zien, dan geloven?
Tips
Wat maakt DOOH nu zoveel anders dan traditionele buitenreclame? DOOH is een slimme en flexibele manier van digitaal adverteren. Waar en wanneer u dat als ondernemer wilt. Dat maakt DOOH in vergelijking met niet-digitale buitenreclame interactiever, dynamischer, kostenefficiënter en natuurlijk beter meetbaar.
Tips
Wat is het verschil tussen native ads en advertorials? Hoewel beiden onder display advertising vallen, zijn er toch enkele verschillen. Waarom zijn beide opties interessant voor mkb’ers, ondernemers en bedrijven? In welke vormen bestaan ze en belangrijker nog, hoe kun je ze inzetten?