Programmatic advertising
11 september 2025
Weet je wat het mooie is? Jouw advertentie kan tussen het weerbericht staan in de Buienradar-app. Of in de NU.nl app wanneer mensen het nieuws lezen. Of zelfs in de Funda-app tussen de huizen door. Hoe? Met programmatic advertising.
Maar wat is programmatic advertising nou precies? En waarom zie je steeds meer lokale ondernemers adverteren in de grootste apps van Nederland?
Programmatic advertising is geautomatiseerd advertenties inkopen. In plaats van bellen met de Telegraaf om advertentieruimte te kopen, regel je het automatisch.
Het werkt zo:
Het resultaat? Jouw advertenties in de apps waar jouw klanten dagelijks komen. Zonder dat je met elke app-eigenaar hoeft te onderhandelen.
Programmatic advertising zorgt dat jouw advertentie in deze apps verschijnt. Automatisch. Zonder dat je overal accounts aan hoeft te maken.
Situatie: Mark uit Breda opent Buienradar (zoals hij 5x per dag doet)
Wat gebeurt er:
Situatie: Sandra scrollt door huizen in Haarlem
Wat gebeurt er:
Adverteer in landelijke apps, maar alleen aan mensen in jouw regio. Die hypotheekadviseur in Roosendaal? Die adverteert in de Funda-app, maar alleen aan Roosendalers.
Wees zichtbaar op het juiste moment. Hypotheekadviseur? Adverteer in de Funda-app.
Nu je weet wat programmatic advertising is, is de volgende stap simpel. Begin met adverteren waar je klanten zijn. In de apps die ze dagelijks openen.
Wij maken het mogelijk. Meer bereik, binnen handbereik.